fredag den 14. april 2017

Alberto Contador:, To by bolo ideálne, aby vyhrať Tour, robiť olympijských hier a koncové '

O dve hodiny neskôr, keď sme vyšli von znova, nočná obloha je atramentovo čiernej a cyklista sa obnažený nitovacie podrobnosti o živote, ktorý sukne smrť a sláva, lesk a presláviť. Contador, ktorý vyhral sedem Veľkých Tours, a videl ďalšie dva vyzliekli z neho po neúspešných drogové testy, reže vzrušujúce a elegantný pohľad na jeho bicykli. Ale tu, v meste Pinto, že je nezvyčajne uvoľnene.

"Bol to veľmi ťažký obdobie fyzicky aj psychicky," hovorí Contador, "a najťažšie rok mojej kariéry, pretože mojím cieľom bolo vyhrať Giro d , Italia a Tour de France. Vyhrala som Giro, ale nie Tour. Šport je teraz oveľa vedeckejšie ale vy stále neviete, ako ťažké každý Giro alebo Tour bude, kým je závod.Ale teraz môžem obnoviť a byť normálny človek znovu. - neje len šalát a zeleninu "

Contador obráti 33 budúci mesiac, a má len jeden rok odišiel, dvaja nanajvýš riadiť svoje telo do extrémy potreboval vyhrať posledný Tour de France. Koniec sa rúti smerom k nemu, takže Contador pretrváva po nejakej spomienky. "Prišiel som neskoro, aby jazda na bicykli," hovorí v španielčine. "Bolo mi 14, keď som dostal svoje prvé kolo. Pamätám si to dokonale - veľmi starý ORBEA, čierny a ťažký, a to patrilo Francisco [môj najstarší brat]. Franc dostal nové kolo od rodičov. Nemali sme veľa peňazí, pretože môj otec pracoval v továrni, takže mám starú ORBEA a franku [cyklistické nohavice]. Boli príliš veľké, ale to je všetko, čo som mal. Rovnaké je to s topánky.Facebook Twitter Pinterest Alberto Contador jazdí v priebehu etapy 12 v roku 2015 Tour de France. Fotografie: Bryn Lennon / Ge tty Images

"Akonáhle som sa vrátil domov zo školy som trochu jesť a vytiahnuť na svoje cyklistické nohavice, jesť trochu viac a vytiahnuť na svojom vrchole, jesť trochu viac a dal na mojej topánky. šiel som na ORBEA, šliapanie okolo Pinto. Spomínam na kolegu kričí:, Hej, Induráin. Choď, choď. "

Contador miloval Marco Pantani, je odsúdená k zániku taliansky cyklista, viac než Miguel Indurain, impozantný Španiel, ktorý vyhral Tour de France päťkrát.Indurain a Pantani sú poslednými dvoma cyklistami, ktorí dokončili dvojicu Giro-Tour v tom istom roku, ale Contador cítil väčšiu súvislosť s talianskym horolezcom. "Na začiatku som bol technicky veľmi zlý. Ale keď vyšla cesta [Contador naznačuje prudké stúpanie], vždy som vyhral v horských cenách. Ale bolo veľmi ťažké vyhrať celý závod. Takže existovali pochybnosti, ale páčilo sa mi, že ľudia mi volali Pantani kvôli mojej lezbe. Mohol som stojať na pedá le a jazdiť tvrdo 10 minút na stúpanie. Bolo to prirodzené. "Contadorov rodinný život bol oveľa zložitejší.Raul, najmladší zo štyroch detí, sa narodil s mozgovou obrnou a dokonca aj teraz, 26 rokov, potrebuje neustálu starostlivosť od svojich rodičov. "V niektorých ohľadoch," Contador hovorí: "Tieto problémy postavená môj charakter." Dali trubicu, aby mi pomohol dýchať. Mal som šťastie, že sa to stalo v závode, pretože keby som trénoval by som bol mŕtvy.

cyklista bolo iba 21, keď jeho rodina myslela, že sa chystá zomrieť potom, čo sa zrútil počas Vuelty z Astúrie v roku 2004. Bolo zistené, že sa nakoniec utrpel mozgovú kavernomu. "Všetko začalo tri týždne pred dvojdňovom závode v Madride. Som sa pripravoval na môj Tour de France debutu, ale som trpel strašnými bolesťami hlavy.Bol som posadnutý Tour a myslel, že musím urobiť tento závod na pomoc svoju prípravu. Na druhý deň som sa cítil tak zle som musel o pustiť závod.

"Tú noc som cestoval na Tour of Asturias a dva dni som nemohol trénovať. Bolesť bola tak zlá. Stále sa snažil urobiť prvú etapu a na začiatku som sa cítil veľmi chladno. Spomínam si iba prvých 40 kilometrov a potom skĺzol na pelotón a zhadzovať. Kŕče začal potom. Našťastie sanitka tam bol a dali hadičku, aby mi pomohol dýchať.Mal som šťastie, že sa to stalo v závode, pretože keby som trénoval by som bol mŕtvy. "

Contador bol prevezený do nemocnice v Astúrii a lekári spočiatku veril, že mierny opuch mozgu bola spôsobená nehoda. Potom, čo bol prevezený do väčšej nemocnice v Madride, kde bol stabilizovaný, Contador mal dovolené vrátiť sa domov. "Po piatich dňoch som dostal ďalšiu krízu v päť hodín ráno. Moji rodičia počuli nejaké rany v mojej izbe a videli ma kŕče. Trvalo dlho, než ambulancie prísť a ja som mal kŕče po celú dobu. V nemocnici som bol v bezvedomí po dobu troch hod ín. Doktori povedali mojej rodine by som mohol byť mozog poškodený, ale mal som šťastie. Bol som v poriadku a našli kavernomu.Mali podozrenie na nádor, ale doktor povedal, že som stále potrebných veľmi riskantné operáciu. Dali mi veľa dokumentov, ale ja som ich nečítal. Práve som podpísal zmluvu. "

Bol to strach? "Nie. Akonáhle som sa cítil strach som sa sám vymyslieť niečo iné. Keď som sa zobudila moja matka povedala,, querer es poder '. V angličtine to znamená, tam, kde je vôľa, tam je cesta '. To sa stalo mojím mottom od tej chvíle. "

O šesť mesiacov neskôr Contador išiel na bicykli opäť prvýkrát. "Vždy som si spomínam na deň - 27. novembra 2004. Bolo veľmi chladno, ale cítil som sa plná života. Musel som ísť trénovať s Franc a priateľom, pretože lekár nedovolí, aby som šiel sám. Nikto nevedel, čo sa stane, ale ja som bol veľmi spokojný.Je to ešte viac neuveriteľné, že o šesť týždňov nesk ôr som vyhral etapu na Tour Down Under. To je dôvod, prečo sa domnievam, moje najväčšie víťazstvo v Austrálii "Facebook Twitter Pinterest Alberto Contador:., Kde je vôľa, tam je cesta'se stalo mojím mottom Fotografie: Maria Arranz pre Guardian

Jeho najnovšia víťazstvo v tohtoročnej Giro, kedy cez vykĺbil rameno na šiestom stupni, Contador bol dominantný. "Giro bolo zvláštne, ale veľmi ťažké. vykĺbil rameno som 200 metrov pred cieľom, a potom, čo som šiel na pódium. Bol som vodca, a keď som sa snažil dať dole dres rameno znova vykĺbil. V tej chvíli som bol naozaj strach.Myslel som, že nemôžem pokračovať, pretože ďalšia etapa bola najdlhšia v pretekoch, 270 km. Bolo to veľmi ťažké a hlavný vetor bol veľmi silný. "Vedel som, že budem na bicykli sedem a pol hodiny a po troch a pol hodinách som sa cítil veľmi zle. Bolesť sa dostala na úroveň a zostala tam. Bolo to tak zlé, že sa to nedokázalo zhoršiť. Problé m bol, že som vedel, že som na bicykli čelil ešte štyrom hodinám. Potom som na javisku 13 havaroval s Richie [Porte] a stratil žltý dres na Fabio [Aru]. Ale ďalší deň som do časovej skúšky dal veľa času do ostatných.To bolo rozhodujúce fázy. "

Prečo je taký Skalice zameraný na Froome tvárou v tvár jeho zamietnutia, kedy Contador a Astana Vincenzo Nibali nie sú prenasledovaní ako divoko? "Niektorí ľudia, ako Team Sky a Froome. Iní ho nemajú radi. Možno, že jeho systém práce je hermetický. "

Čo Contador znamená? "To nie je otvorený," hovorí. "Možno [Team Sky] pracovať v rôznych cestách k ostatným tímom a možno aj ľudia nemajú radi tento spôsob práce. Ale my všetci máme to. Každý jazdec a každý tím má kritiky a fanúšikov. "

Rozhodnutie bude Froome, aby čoskoro prepustila všetky nezávislé analýzy výsledkov svojich testov pomôcť otupiť kampaň proti nemu? "Ja myslím, že nie. To sa ned� � príliš veľa k vyriešeniu tohto problému.Možno je to oveľa dôležitejšie, aby ľudia mohli vidieť, že otvorenejší v spôsobe, akým pracujete. Myslím, že je oveľa užitočnejšie než len rozdávanie veľké množstvo dát. "

Čo Contador, že keď v septembri 2010, keď počul, že mal pozitívny test na clenbuterol počas odpočinku deň toho roku Tour? "Pre mňa v tej chvíli nemôžem uveriť. Nikdy som si myslel, že toto by mohlo dôjsť ku mne. Rodičia ma naučil robiť veci v čistom a čestne. Bol som tak frustrovaný [ale] nechcem hovoriť viac o tom teraz. - je to v minulosti "

Contador tvrdí, že clenbuterol bola dôsledkom neho jesť kontaminované mäso.Jeho stúpenci tvrdia, že UCI zistené, že koncentrácia bola výrazne nižšia ako suma, musel byť pre zvýšenie výkonu. Ale jeho kritici poukazujú na správu, že nedošlo k žiadne dôkazy o clenbuterolu pre 19,431 testoch na zvieratách vykonaných v Španielsku v pre dchádzajúcich dvoch rokoch.

"Si, si," zvolá. "Niet pochýb o tom, že som vyhral deväť. Pozrite sa na dres Tour 2010 a Giro 2011, "uviedol Contador, ukázal na zarámovaných spomienkou na stene v jeho kancelárii nadácie. "Vyhral som oba tieto preteky v čistom a čestne. Iba s prácou a obete.Dal som ti ako príklad. "Chris Froome prepustenie údajov nebudú spĺňať kritiky, hovorí Alberto Contador Viac

Má Contador prijať urobil pár zlých rozhodnutí predtým v jeho kariére, keď spájanie tímy ako ONCE a Astana - pošpinil vzťahom s dopingom? "Môžete písať veľa kníh o každom ročnom období, pretože toľko vecí, ktoré sa stalo - veci, ktoré nečakal. Musíte mať svoj vlastný stratégiu a ďalej stále a hľadieť do budúcnosti.Je to najlepší spôsob, ako bojovať proti týmto problémom. "

Contador je selektívny vo výbere, ktorý spomienky, aby preskúmala, ale trvá to má korene v jeho presvedčenie, že jazda na bicykli je oveľa čistejšie, než keď začal jazdiť profesionálne pred 12 rokmi. "So systémom anti-dopingovej kontroly teraz máme a množstvo týchto testov pre špičkových jazdcov to je nemožné podvádzať. Ak tak urobíte, že je to ako samovražda. Nepochybujem o tom, to je dôvod, prečo je to čistá na najvyššej úrovni. "

Mal nasledovať minulého týždňa šokujúce odhalenie dopingu v ruských atletike? "Áno, ale možno som sebecká. Len som myslieť na bicykli. Je to moja vášeň.IAAF správou je druhoradý význam. "

Rovnako ako tma sa šíri von, Contador myšlienky otočiť až do konca. "Chcem dokončiť svoju kariéru na najvyššej úrovni - pokiaľ je to možné víťazstvo v Tour. Myslím, že 2016 bude môj posledný rok - ale keď budem mať nehodu alebo niečo mi prestane byť na môj najlepší úrovni v Tour de France potom možno budem pokračovať ďalší rok. To by bolo ideálne, aby vyhrať Tour, robiť olympijsk ých hier a končí šťastne.

"Ak sa pozriete na prehliadkovej trasy 2016 bytu časovka bude lepšie pre Froome. Ale druhá časovka bude lezenie jeden a to je pre mňa lepšie. Tento rok Froome bola na vyššej úrovni ako ktokoľvek - ale možno [Nair] Quintana príde na tejto úrovni.Jeho vývoj je dobrý a tak, ako môj hlavný súper, dal som Quintanu a Froome na rovnakú úroveň na budúci rok. "Contador sa znova uvoľnil. Letí do Londýna tento týždeň a navštívi výstavu Rouleur, ale stále je čas vrátiť sa do srdca jeho príbehu v Pinto. "Nie je mi smutné, že končí," hovorí, "pretože som už hrdý. Som hrdý na to, ako som v roku 2004 prekonala chorobu. Dala som veľa povzbudenia ľuďom, ktorí mali mŕtvicu alebo kavernóm. To naozaj záleží na koniec. "


Ingen kommentarer:

Send en kommentar